Just can't get enough.

Idag pratade jag med John om hur fint det skulle vara att få lägenheten snart.
För då skulle man kunna sitta på balkongen, som bara är två kvadratmeter stor. Bordet skulle vara ganska litet, stolarna också. De skulle vara sådär snirkliga och lite vingliga och vitmålade. Hela det runda lilla bordet skulle vara fullt av stearinljus. Det skulle liksom bara få plats två sköra koppar med blommor och guldfärg på. På räcket skulle det hänga en blomlåda och en ljusslinga som skulle vara på jämt, som skulle lysa upp när himlen är sådär djupblå och det är alldeles milt i luften. Så på nätter till tidiga vårdagar och om sommaren, då skulle man sitta där invirad i mjuka tröjor och filtar och prata och skratta, och någon kanske skulle röka och fimparna skulle hamna i ett tomt glas. Sen skulle nån se en katt som sprang över kullerstenarna precis nedanför. Och datorn skulle stå på diskbänken precis innanför dörren och spela en låtlista som överträffar det mesta, eftersom att den är galen på ett passande sätt. Innan någon hann märka det skulle det bli otroligt sent, och så skulle man komma överens om att strunta i att sova. Vi ska ju ändå gå upp snart igen.

Men just nu är det inte så.
Jag lyssnar på Depeche Mode, förstår inte att jag inte har gjort det mer tidigare.
Just nu finns det inget jag hellre lyssnar på.

2009-01-26 @ 20:05:58 Om ord. Permalink


Kommentarer
Sagt av: malin

det är vi som kommer sitta där , du , jag , yolanda och john . vi kommer trängas och inte riktigt då plats allihopa , men vi kommer sitta där i alla fall .

2009-01-26 @ 20:48:43
Sagt av: John

Jättebra låt!

Ful bild

2009-01-26 @ 20:49:54
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Sagt av: V i c c a n

när du skriver blir det så lätt att man känner som om man verkligen sitter där. Att man sitter där på balkongen och bara njuter. En sån underbar "dröm" som kanske går i uppfyllelse för dig och john! helt fantastiskt...

2009-01-26 @ 21:21:05
URL: http://pearlsofglass.blogg.se/
Sagt av: kajsa

Oh, fantastiska flicka!

Bilden, texten, visionerna om lägenheten.

2009-01-27 @ 14:22:27
URL: http://aenigma.blogg.se/
Sagt av: Anonym

precis sådär tänker jag att vi ska sitta när vi kommer ner! två månader på pricken idag!

2009-01-27 @ 18:00:41
Sagt av: yolanda

precis sådär tänker jag att vi ska sitta när vi kommer ner! två månader på pricken idag!

2009-01-27 @ 18:01:30
Sagt av: Klara

Herre vilken fin bild!

2009-01-27 @ 19:56:06
URL: http://klaraskollage.blogspot.com
Sagt av: Duffne

Du satte verkligen ord på mina känslor. jag drömmer om att få en egen lägenhet varje dag. Åhh!

2009-01-28 @ 22:26:45
URL: http://wip27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0