2009. Summan av kardemumman.


så har hela 2009 gått.
vi gör en liten snabb resumé precis som 2008.




♥ Januari.

Jag längtade sönder efter våren. Henrik  john och jag åkte till London, men det var lika kallt där. Vi dansade runt på klubbar, blev utelåsta, brandlarm gick och vi promenerade runt på färgglada marknader. Vi filmade för vårt projektarbete, men det blev mest små filmer om vår resa. Resten av januari gick ut på att klara av skolan, middagar med vänner, oroliga projektarbetshandledare och att baka kakor. Jag skaffade spotify och färgade håret mörktmörktbrunt.



♥ Februari.

Flyttade till en egen lägenhet, blev deltidsvegetarian och lärde mig att mat kostar pengar. Såg säkert tre filmer i veckan och njöt av, och var lite rädd för, att vara ensam. Åkte till göteborg en kväll och såg världens bästa Håkan tillsammans med Hanna. (fortfarande den bästa håkanspelningen jag varit på) virvlade vidare i göteborgsnatten med isabelle. Älskade musiken de spelade och bestämde mig för att flytta dit en dag. John och jag piffade till en vanlig tisdag med ballonger och på månadens sista dag firade vi att jag flyttat in.



♥ Mars.

Det gick lite upp och ner, fortsatte att se en massa filmer och John överraskade mig gång på gång. Malin och Yolanda kom och hälsade på. Kvällen de kom var den märkligaste ever. Utdrag ur min dagbok: Det var så härligt att se dem! Som tusen sprudlande fåglar! Vi gick hem och började med vinet. Gick en sväng runt centrum och handlade mat. På kvällen drack vi en bag in box, åt två påsar chips. Hade en hel partykväll på bara några timmar. Hoppade i soffan medans det var ljust ute och hade deeptalk vid 9.”  i skolan vi kämpade vidare med vårt projektarbete och lyckades tillslut lämna in en film. Den 23 gick jag ut i bara strumpbyxor, klänning och kavaj och åt glass. Fint!



♥ April.

Var ganska opepp på det mesta. Gjorde allt för att slippa plugga. Jobbade mycket och var på tok för full en kväll. Åkte till stockholm och träffade mina kära vänner. Vantrivdes med det mesta och ville bortbortbort. Drömde om vackra klänningar och om andy warhol. Tiden gick och jag fick inget gjort, var slö och oinspirerad.



♥ Maj.

Var arg, trött och ledsen. Sov massor och kände mig för det mesta ganska trasig. Klarade med nöd och neppe att få in det viktigaste till skolan, resten struntade jag i. Grät av glädje den 29 maj när jag lämnat in min sista uppgift.  Mikaela och jag träffades mycket och det var tur det, annars vet jag inte vad som hade funnits kvar av mig. Åkte till Göteborg igen och såg Emils sista spelning med almedal. Ville mest av allt bara bli kär.



♥ Juni.

Jag älskade juni! Älskade allt med juni. Älskade att det var varmt, älskade att det var bal, älskade min klass, älskade min student, älskade mina vänner. Vi hade så otroligt roligt de sista dagarna, vi var i skolan även om vi inte behövde, skojade, skrattade och tog allting på lek. Studenten var fab! Allt var perfekt och jag blev kär. Det insåg jag inte då, men det förstod jag senare. Allt gick snabbt och jag behövde inte tänka. Vi hånglade. Jämt. Jens försökte förklara för mig att jag är den finaste som finns men jag vågade inte tro honom. Jag åkte med mikaela till borlänge på festival, vi åt chips till frukost, dansade, festade och älskade varje sekund. Jag kom hem igen och var kär i Jens.



♥ Juli.

hann inte med så mycket innan jag packade mina väskor igen och åkte till hultsfred. Det var helt galet, helt underbart! Den bästa festivalen jag någonsin varit på! Vi dansade bland sopor och drack vin 24 timmar om dygnet. Såg de bästa banden och skaffade nya vänner. Började söka jobb i göteborg medans jag jobbade på för fullt på växtriket. Jag fyllde 19 år och jens tog med mig till göteborg för att titta på lägenhet till oss. Några dagar senare åkte vi ner igen för att se på U2.



♥ Augusti.

Augusti bestod av massa små minifester och middagar. Sökte fler jobb och började packa ner min lägenhet. Jens och jag såg på prison break varje kväll och bakade blåbärspaj. En fredag tog jag bussen till torp och mötte upp isabelle, klara och emelie. vi åkte till dalsland för att vara med på den årliga kräftskivan. Vi hade en egen bar och lärde känna killarna i Oh Jollity. Allt var enormt kul och ingen ville åka hem när det var slut. Hemma i strömstad igen var det bara att packa ner det sista och säga hej då. Den 31 flyttade vi in i frölunda.



♥ September.

Flyttade in i lägenheten, åkte till Ikea på tok för många gånger och lagade goda middagar. Lyckades få ett jobb och var fruktansvärt nöjd med alltalltallt. Såg håkan på liseberg tillsammans med vänner jag inte träffat på länge. Lärde mig spårvagnslinjer och gick på klubb svanen.



♥ Oktober.

Jens fyllde år och vi såg Camera Obscura. Yolanda och Malin var och hälsade på en helg vilket var jättekul! Jens och jag lyckades få oss en vardag och jag lärde mig nya saker på jobbet helatiden. Mikaela tog med mig till Liseberg och vi skrattade oss halvt ihjäl. Dagarna var helt fantastiska och solen slutade aldrig skina. Jag promenerade varje eftermiddag och fullkomligt älskade alla färger och den klara luften. Jag ville inte att oktober skulle ta slut.



♥ November.

Klippte håret, gick på isabelles inflyttningsfest, var hemma hos mamma en sväng och peppade inför julen. Gick på julmarkaden på liseberg tillsammans med jens och ville mest av allt bara stanna där med alla ljusen. Jag bakade massa julgodis och hoppades att det inte skulle bli så himla kallt.



♥ December.

I december ägnade jag ganska mycket tid åt väldigt få saker. Gjorde helt enkelt inte så mycket. Lite som att gå i ide. Åkte hem till mamma för att fira jul, en jul som var helt underbar! Träffade lite vänner och jobbade några dagar på mitt gamla jobb. Och nu sitter jag här på årets, och decenniets, sista dag. Och det känns så himla bra!

2009-12-31 @ 12:40:56 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: malin

det är så konstigt att det känns som om jag känner dig så bra , fastän vi bor så långt bort ifrån varandra och egentligen kommer jag inte ihåg hur vi lyckades med att bli vänner . du flyttade ju härifrån och medan du var hos oss så umgicks vi ju inte så mycket , minns du ? hur som helst så ler jag varje gång jag tänker på dig emma , och vet att du på något vis är en av de människor jag tycker mest om i hela världen .

jag och yolanda har kanske hittat tågbiljetter , så inom en snar framtid så ses vi nog snart igen !

2009-12-31 @ 20:54:18
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0