Romantiken.

Man kan inte annat än förundras över litteraturepoken kallad Romantiken.
Jag älskar det!

Det är så simpelt.
Så överväldigande!

Så fint skrivet om kärleken.
Så där så att man förstår.
Så att man kan sätta sig in i författarens känslor och få små hjärtryck när man känner igen sig och när de ger helt fantastiska beskrivningar och liknelser.


Den Första Kärleken

Johan Ludvig Runeberg

Först går bäckens första bubblor sönder,
först försvinna vårens första blommor,
men din första kärlek, unga hjärta,
överlever länge varje annan.


Den här träffade mig hårt.
Jag vet inte vart, om det var i hjärtat eller magen.
Men den fastnade och jag tycket mycket om den!

image192
2008-03-17 @ 19:18:12 Om ord. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John-John Kennedy

Ja det är verkligen något med den bilden! oj oj! Du är bra på att hitta sådana...Men, det är verkligen något med den!

ROMANTIKEN! Det var då men är nu också! Pete och alla killar som klär sig som honom. Werther och alla män som klädde sig efter honom. BÄST!

2008-03-17 @ 21:04:57
Sagt av: alexandraa

ÅH, jag gillar bilden :D

2008-03-18 @ 18:15:17
URL: http://mhmmm.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0