A messy home is a sign of an intresting life.

Hon plockar fram sina finaste skor.
För idag är det lördag.
Nej, hon ska inte ut och dansa. Inte ännu.

Hon ska städa först. Det gör hon bara när hon är på riktigt bra humör och när han med rött hår är ute på sin dagliga promenad.
Hon vill städa ensam.
Då kan hon sjunga, hoppa runt, lyssna på LP spelaren och dansa i sina höga klackar utan att någon ser. Hon skulle kunna göra allt det där medan någon ser. Men det är något speciellt med att göra det när ingen ser.

När hon har städat sätter hon sig i sin vinröda fåtölj och låter armarna falla ut över armstöden.
Hon skrattar för sig själv och tänker på när hon skakade mattan så hårt där ute på balkongen att hon nästan tappade några fräknar.

Hon hör en nyckel i dörren, hon rycker till.
Hon hade somnat.

?Åh, du har dina finaste skor på dig! Vad fint du har gjort! Men jag har ju sagt att jag kan hjälpa till att städa, det vet du ju darling!?

image76
2008-02-14 @ 19:31:45 Om ord. Permalink


Kommentarer
Sagt av: bell

Emma, du skriver fantastiskt vackert! Det vackra i din text är att du plockar fram detaljerna istället för det öppenbara. Det är DET som gör det intressant och vackert! A piece of art!

bell

2008-02-14 @ 19:52:34
Sagt av: Emma!

Å tack! Tack tack tack!

2008-02-14 @ 19:58:30
URL: http://pearldiver.blogg.se
Sagt av: John-John

Jaaa! Och...jamen jaaa! Ett sånt där jaaa som jag illustrerade på bänken imorse! Fast lite mer entusiastiskt! Men...jaaa! Men du vet ju att jag såklart gärna hjälpt till att städa hörruu!

2008-02-14 @ 21:46:08
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0