Sophie Calle.

Här om dagen var Karin och jag på Hasselbladcentret och tittade på utställningen om Sophie Calle.
Väldigt vacker och stillsam. Det var fotografier med text till, så alla foton representerade en liten berättelse ut hennes liv. För det mesta ganska märkliga och sorgliga händelser, som att råka döda sin katt och förlora sitt livs kärlek, men också roliga saker. som att sätta en säng högst upp i eiffeltornet och bjuda in människor att berätta en historia (max 5 minuter lång). om du är i göteborg så tycker jag att du ska skynda dit! utställningen håller öppet fram tills på söndag.

2011-01-13 @ 20:42:43 Om sånt som inspirerar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: marie

svar: Åh Emma, vad fin du är! Äntligen så har jag något att se fram emot i och med flytten, som faktiskt tynger mig rätt mycket (trivs så himla bra här ju!)



Och hm, jag såg utställningen du skriver om för ett tag sedan, men den berörde mig faktiskt inte så jättemycket. Den var fin, men det var något som.. saknades? Hm, nog om det, jag finner inga bra ord ändå just nu. Puss!

2011-01-16 @ 12:39:37
URL: http://bapaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0