Regnig dag.




Igår när det regnade som mest gick jag ut.
Jag gick ut bara för att jag ville promenera i regnet. Jag älskar när det regnar.
Jag tog på mig en klänning, svarta strumpbyxor, svarta ballerinaskor, min rödaröda regnkappa (i typ plast!), ett vitt skärp i midjan och mitt genomskinliga paraply. Varför ha funktionella kläder när man kan ha snygga kläder?

Jag promenerade runt och kände mig fin, och det kändes verkligen som att folk la märke till mig i min rödaröda kappa.
På väg tillbaka hem hörde jag en liten norsk pojkröst bakom mig som frågade sin pappa "varför har hon på sig de där kläderna?" och hans pappa svarade högt, så högt att jag hörde iallafall. Han sa "hon har bara lite mer stil än oss andra, det där är säkert senaste mode i Paris. Hon skulle nog passa bra där, hon passar inte här i Strömstad."  Och jag log stort och dansade vidare mellan de regntyngda människorna som handlade upp sina pengar i Strömstads alla affärer.
2009-07-28 @ 22:00:52 Om utsidan. Permalink


Kommentarer
Sagt av: Klara

Men gudars vilken helbra promenad! Sånt där blir man så glad av

2009-07-29 @ 00:13:54
URL: http://klaraskollage.blogg.se/
Sagt av: jennifer,

det är så himla härligt att bara traska runt när det regnar, utan mål helst. man bryr sig inte så farligt om man blir lite blöt, för det gör ingenting. man tar bara en dusch & byter om när man kommer hem igen. konstig frihetskänsla, men jag gillar det.

2009-07-29 @ 20:01:57
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Sagt av: katrín

Åh, vilken kommentar! Promenader är något av det härligaste, att bara tänka och gå i naturen. Jag kan gå i timmar för jag tycker om det så mycket.

2009-08-01 @ 15:17:17
URL: http://katla.devote.se
Sagt av: Daniel

Kan du lägga upp bilder så man ser hela regnkappan på dig? Såg ut att vara jätte fin jue. Kul nån använder sådana regnkappor.

2012-06-29 @ 18:38:05

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0