Ombyte.

Mitt rum har sett likadant ut väldigt länge nu.
Visst, det har kommit upp nya kollage, nya saker och nya prisrosetter, men i stort sett har det varit likadant. Iallafall när det gäller möbleringen.

För mitt rum är litet med snedtak och gamla tapeter. Och jag har varken lust eller tid (eller pengar heller för den delen) att tapetsera om, eller måla eller nåt annat piffigt. Så därför blir det ganska tråkigt.

MEN!
Eftersom att jag inte tycker att väggarna är så spexiga har jag hängt upp massa saker på dem som jag tycker om och som påminner mig om glada dagar och otroliga vänner. Och om saker som jag helt enkelt tycker är fina.
På min ena vägg tillexempel, där hänger alla mina prisrosetter med små anteckningar på baksidan som hjälper mig att minnas exakt den dagen och den känslan. På väggen mitt emot hänger ett av mina favoritkollage, det har inte jag gjort själv, utan det är skapat av mina fina vänner borta i Stockholm (fy 17 vad jag saknar er!). Närmast dörren hänger alla mina väskor, och i hyllan står mina finaste skor.

Fast det börjar blir trångt.
Jag växer och samlar på mig mer och mer saker.

Jag är nog faktiskt redo att flytta hemifrån nu.


Mitt rum för några dagar sedan.


Mitt rum nu. Ommöblerat och med lite färre saker. Och så är det ju städat också :)
2008-10-21 @ 11:53:57 Om mitt hem. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John!

Men det blev ju så fint! Alltid härligt med att flytta runt i rummet när man inte kan eller har råd att renovera det totalt. Jag måste komma till det nån dag och se på Pushing Daisies marathon!

2008-10-22 @ 16:30:41
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0