Kenya.

Kenya i bilder.

Först var vi i Nairobi.
Vi tittade på föräldralösa bäbiselefanter. De hade massa hår på kroppen. Det visste inte jag.


Det var regnigt, vi körde fast i leran ute på ett fält. Vägarna var inte helt att lita på.



Men vi kom fram! Till ett ställe där de tillverkade konst av returmaterial. Mestadels glas och järn.



Sen åkte vi till en giraff farm. Där låg en gammal engelsk herrgård också. Där kunde man hyra rum och bo för hiskeligt mycket pengar.



Hela familjen och giraffen Daisy, som några ögonblick senare knockade Oskar.



Dagen efter flög vi iväg till Masai Mara.



Där bodde vi i tält och var ekologiska.



Vi åkte på safari med masaiguider som visade oss en masa fantastiska djur.
Tillexempel zebror, strutsar, elefanter, hyenor, gnuer, gaseller, geparder, krokodiler, giraffer och lejon.



Och så fick vi såklart uppleva naturen och omgivningarna.



Vi planterade träd.



På kvällarna fantiserade vi i hängmattan. Alla borde ha en hängmatta hemma.



Sen åkte vi till Nairobi igen.
Åkte förbi utkanterna av staden.
Jag hade mardrömmar om det här i natt.



På kvällen experemiterade (ursäkta) jag med ljus och min kamera. Jag tror jag har hittat min grej.
Det är lika slumpartat och abstrakt som jag. Love it!



De hade hibiskus i trädgården.



Vi åkte till Lamu. En ö i Indiska Oceanen.



Stranden.





Det fanns inga bilar, men det var åsnor i nästan varje hörn.



Medan de andra badade samlade jag snäckor. Nu ligger de i en ask i mitt rum.



Hektor var en drake.



Och Oskar var en grodman. Jag provade också att snorkla. Herregud vad svårt!



En kattunge på flygplatsen.



Oskar smygfotograferade mig på väg till Nairobi.



Vi var i Nairobi cirka ett dygn. Sen åkte vi hem, i ungefär ett dygn. Det var drygt att åka från Nairobi i Kenya till Husebo i Sverige vill jag lova. Men värt det! Det har varit jättekul, men kan knappast kallas för semester. Hellre miljöombyte isånnafall. För jag är fortfarande trött och har en massa tankar kvar i huvudet. De brukar försvinna när de kommer ner på papper. Det ska jag ägna mig åt i morgon.
2008-11-19 @ 22:51:20 Om resor. Permalink


Kommentarer
Sagt av: Bell

välkommen hem emmma!

som vanligt tar du underbara bilder!

åh, jag vill också åka till afrika!

2008-11-20 @ 10:06:48
Sagt av: sandra

flott! jag var också i Lamu och MasaiMara. fast för två år sen. vackert minsann.

2008-11-20 @ 11:13:32
URL: http://metrobloggen.se/niotillfem
Sagt av: Annie

tänka sig, i de där tälten har jag också bott.

Kenya är alldeles, alldeles underbart.

2008-11-20 @ 16:39:20
URL: http://anniehalje.devote.se
Sagt av: astrid

gud vilka fina bilder!!!

det ser ut som du har haft jättebra!

2008-11-20 @ 17:51:04
URL: http://fashioncircus.blogg.se/
Sagt av: Johnny

Massa jättefina bilder, precis som alla andra sagt! Ja nu är du ett steg rikare på upplevelser. Good shit.

2008-11-20 @ 20:15:45
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Sagt av: malin

jag är avundsjuk så att det gör ont i mig .

jag skulle verkligen vilja se lejon , fast det där med åsnorna skulle jag nog kunna hoppa över . attans vad den där lilla åsnan som ligger ned se ut , usch . men skriv idag , så lär du enbarat njute sen .



emma emma !

2008-11-21 @ 09:02:38
Sagt av: Emma

åh, var ni på ett sånt där barnhem för elefanter? det verkar så fint.

2008-11-21 @ 21:48:41
URL: http://ohglory.blogg.se/
Sagt av: Linnéa

åh, vilka fina bilder! ser väldigt spännande ut!

2008-11-23 @ 17:15:33
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0