Let's live for a while.

Jag vill inte. jag vill inte. jag vill inte. jag vill inte. jag vill inte. jag vill verkligen inte skriva ett tal till svenska B.
Vad 17 ska jag tala om? Som man kan koppla till det där häftet med texter och bilder?
Allt blir ju så personligt när jag ska hålla tal i skolan.
Jag hatar det. Jag vill inte stå där och blotta mig. I 5 minuter.

"Men berätta om Kenya!" sa Hanna.
Jaha.. men vilken text och bild ska jag koppla till det då? Det känns som om det bara blir långsökt och flummigt.

Ta mig härifrån.

Sätt mig i en liten lägenhet i valfri storstad. Låt mig ägna dagarna åt att jobba med något otroligt inspirerande. Låt mig ägna kvällarna åt att måla tavlor och sy klänningar. Låt mig dansa. Låt mig umgås. Låt mig leva.

2008-11-24 @ 20:10:10 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John

Åh, dessa storstäder som verkar så lockande

2008-11-24 @ 22:41:26
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Sagt av: Emma

vilken vacker bild.

2008-11-24 @ 22:52:19
URL: http://ohglory.blogg.se/
Sagt av: Klara

Ååh, ja Emma! Jag vill också leva! Obehindrat!

Dansa och måla tavlor och sy klänningar! ^^, Och dricka mousserande vin!

Och tal som bara blir personliga är läskiga. Det är skönt att det är över. Och vi överlevde :)

2008-11-30 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0