Dom kommer kliva på mig igen.

Håkan för mig ofta att rysa.
Nästan alltid faktiskt.

Speciellt när man lyssnar på låtar som lägger sig under huden. Som ett skyddande täcke.
Men också de som kramar ens hjärta så hårt att man inte får blod på några ögonblick.
De som hugger till och får ögonen att tåras.
De som gör att kinderna blir lika tunna som blött papper.

Då ryser jag.
Speciellt när textraderna träffar så hårt.
De slår och bankar och slår för att man ska ta in dem.
Hos mig behöver de inte slå, mina dörrar är öppna, det är bara för dårarna att rusa in.


Sacha
2008-11-26 @ 22:27:52 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John

Du skriver så väldigt bra Emma! Du gör verkligen det!

2008-11-26 @ 22:56:14
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Sagt av: kajsa

Jag skulle bli superglad om du ville maila mig och berätta om din resa till afrika! Inte bara för att jag skulle vilja göra något liknande. Utan för att jag samlar på historier som tar andan ur en på ett eller annat sätt. Så vill du så blir jag oh så glad!

Kram

2008-11-27 @ 14:20:29
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0