Min farfar.

När min farfar träffade min farmor då hade han;

en sån här bil; (fast han hade en svart, vi var överens om att det är den läckraste färgen på bilar)
image376

sånt här hår:
image377

sånna hära jeans:
image378

och så lyssnade han på det här:



och det här:


och en massa annat.

Och han spelade skivor i en sån här:
image379

Men nu har han så dålig hörsel, så han kan inte lyssna på musik. För det blir bara massa ljud.
Det är hemskt! Tänk ett liv utan musik. Det går inte. Det går bara inte!

Men en sak är jag väldigt glad för!
Farmor sa att jag kunde få alla gamla skivor som hon hade tänkt ge bort eller sälja.
Emma went bananas!
En massa gamal musik på riktiga skivor!
Då gäller det bara att skaffa sig en bra skivspelare...
18 års present?
2008-05-11 @ 22:11:13 Om sånt som inspirerar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John!

VAAAA!?!!? Skojar du!?!? PÅ allt! Din farfar och musiken!
Underbart ju! Underunderunderbart!!!

OCH NEJ!?!!? EMMA EMMA EMMA!!! DET ÄR JU DIANA!!! OJ OJ OJ !!! JAG HAR INTE LYSSNAT PÅ DEN PÅ HUR LÄNGE SOM HELST!!! UNDERBART!!!!

2008-05-11 @ 22:31:16
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se
Sagt av: Linnéa

åh, tänk om man levde på femtiotalet. vad fint det hade varit!

2008-05-12 @ 19:22:34
URL: http://linneahansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0