Gärds Majmeeting 2008.

Oj oj oj vad kul det var!
Ner på lördag hem på söndag och däremellan en riktigt bra fälttävling!
Det var så himla roligt!
Det är inte så lätt att beskriva, men ni som vet vad jag pratar om vet hur kul det är med hästar och fälttävlan!

Det blev inga placeringar med hästarna men väl genomförda rundor med båda. Det var ju inte alla som klarade sig igenom tävlingen, några slutade i hoppmomentet och några kom inte i mål i terrängen av olika anledningar. Några trillade av, men som tur var gick det bra med alla.

Helgen i bilder.

image346

Här bodde hästarna och åt upp nästan all halm som låg i boxarna.

image347

Maskrosor mellan stenarna på gårdplanen. En riktigt präktig Skånegård!

image359

Gula rapsfält i Kristianstad.

image348

Hinder 4 a,b i Mississippis klass.

image349

Hinder 8 och 9 i Mississippis klass.

image350

Hinder nummer 13 i Mississippis klass. Hon hoppade ÖVER riset, meningen är att hästarna ska hoppa GENOM riset. Hindret blev ca 130 istället för 110. Det blev ett gigantiskt språng och lite förvirring precis efter. Men sen var det bara att styra på nästa.

image351

Hinder nummer 16 a,b,c (Coffin) i Mississippis klass.

image352

Hinder nummer 18 a,b i Mississippis klass.

image353

Mississippis vattenhinder.

image354

Elmers hinder nummer 3.

image355

Hinder nummer 5 på Elmers bana.

image356

Elmers vattenhinder. Över röda lådan, nerför ett nerhopp (som inte syns här) genom vattnet och upp över stocken där borta.

image357

Elmers näst sista hinder.

image358

En trött men nöjd Elmer. En trött men nöjd Emma.
Det var så kul! Så himla härligt att se att hästarna är i så bra form.

image360

Elmer i vattenhindret.

Jag kommer inte över vilken känsla det är!
Men det bästa av allt är adrenalinet.
Det som gör att hjärnan kopplar bort allt annat. Det är bara nästa hinder som finns.
Det finns inget förutom koncentration på vad som måste göras. Fullt fokus.
Tänk om man kunde haft det på andra saker!
2008-05-05 @ 21:30:56 Om hästar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John!

Rapsfälten! G-G-GULT! Och hinder nummer 13 där du...Är det samma historia där som med det där lilla timmerhuset du lagt upp på bilddagboken?

Förstår vad du menar där med det sista du skrev...

har du inte alla låtar ifrån Sahara skivan!? VAD GLAD JAG BLIR!!! För ifall du gillar dem, förhoppningsvis, så blir det...ja jättekul!!! Jag ska jättegärna låna ut den!!

2008-05-05 @ 22:51:56
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se
Sagt av: Malin

Emma , Emma ! jag blir så glad här jag sitter vid mitt köksbord och läser detta , i alla fall för oss hästmänniskor , underbara inkägg i denna kära blogg ! Jag och Trasan ska tävla bollnäs nu 24-25 maj , ooh vad jag längtar !

2008-05-06 @ 18:38:27

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0