För fem år sedan.


image405
Jag för cirka ett år sedan, framför en aldeles ny dator.


För fem år sedan

Då var jag tolv. Hade bekymmer som var gigantiska då, men oerhört små nu. Gick på Skee skola och tyckte att det skulle bli spännande och läskigt att efter sommarlovet börja på Strömstierna skolan. Jag kommer ihåg att jag hade ett par rosa favoritjeans. De kunde jag inte använda på tisdagarna, för då var jag kamratstödjare och hade en röd tröja på mig. Och som 12 åring hade jag koll på att man ABSOLUT inte fick lov att ha rött och rosa tillsammans. Självklart tyckte jag då. Vem bryr sig undrar jag nu.

För tre år sedan

Åttonde klass. Hjälp! Det hemskaste året på Strömstierna. Så var det bara. På skolavslutningen hade jag på mig en vinröd klänning av sextiotals-snitt som jag hade broderat på. Sen var det konfirmations läger på sommaren. Träffade Gabriel. Fyllde 15 år på Koster och höll på att köra i diket med flakmopeden. Vann en MSV B med min ponny och fick min första kyss en höstdag. Jag hade alltid på mig jeans och t-shirt. Gärna med svea-tröjan över.

För ett år sedan

Då var skolavslutningen nära. Första åter på gymnasiet. I Stockholm! Oj vad jag grät den dagen. Jag skulle ju inte få träffa min Amelie på HELA sommaren! Precis innan hade vi varit på Utö tillsammans med Ellen. Suttit på en sandstrand och ätit wraps. När vi satt på tåget in till stan igen upptäckte vi att vi hade bränt oss. Ordentligt.

För tre månader sedan

26 februari. Då fyllde min mamma år. Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur många år. På kvällen hade vi kalas och jag hade bakat en tårta. Sandra lämnade en kommentar på ett inlägg om rosetter. Jag var helt otroligt glad i flera dagar för det där. Underbart!

Igår

Söndag. Då läste jag ut klassikern "Bokhandlaren som slutade bada" och jobbade i 4 timmar på Växtriket.

Idag

Har jag spelat vessla tre gånger. Ätit ben& Jerry glass och fått höra " Emma! Du måste lära dig spela bas så att vi kan starta ett band!" Jag har dessutom fått min bror att lyssna på min iPod i en hel halvtimme. Allt från The Kinks till Håkan Hellström.

Imorgon

Ska jag sminka mig med teatersmink för sista gången på länge. Och så ska jag rida Mississippi.

Om ett år

Då lyssnar jag på bra musik som jag inte vet om nu. Då sitter jag kanske och gör klart hemtentor och uppsatser. Och kanske, kanske gör jag det utomhus i en fina solen eftersom att jag fick en MacBook i 18 års present. Men det vet man ju såklart aldrig.
2008-05-26 @ 23:21:13 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: Malin

underbart , helt underbart skrivet emma

2008-05-27 @ 22:56:22

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0