Bright

Åhh!

Jag gillar sånna hära tävligar som inte har så stora krav på allting!
Bright Cup är en jättesöt liten serietävlig för ridklubbarna i norra Bohuslän.
Och om jag gillar tävlingen, så fullkomligt älskar jag alla söta flickor som är med!

De är i 10-11-12-13 års åldern.
De lägger sina veckopengar på att köpa pälsglans istället för läppglans.
De kan rykta en häst i timmar, bara för att de älskar ljudet av det.
De kan putsa ett träns i en halv evighet, bara för att de älskar doften av det.
De kan rida till världens ände, bara för att göra det tillsammans med sin bästa vän.
De kan börja gråta av lycka, bara för att de har plockat en rosett tillsammans med sin bästa kompis.

Och det här är inte alls "bara" som jag har skrivit. Jag borde nästan ta tillbaks det...
Bara, är kanske så som andra ser på det, medan de (vi) som är mitt uppe i det tycker att det är något av det största som han hända en helt vanlig dag.

Oj vad jag tycker om det!

Elmer och Mighty Bright var duktiga idag.
De plockade rosetter tillsammans med mig och de skötte sig så bra som bara de kan.
Dessutom är jag färdigkvalad till Elmers fälttävlansdebut i år.

image157




 
2008-03-01 @ 22:56:11 Om hästar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John-John Kennedy

Undraunderbart verkligen. Detta är verkligen något du njuter och glädjs av i fulla drag.
Det är kul att få reda på sånt. Fint att du har så fina dagar!

2008-03-01 @ 23:01:21
Sagt av: Johanna

svar: ja, det kanske skulle vara något! jag har själv ett långt rosa sidenband i mitt rum som man skulle kunna göra många rosetter av. :)

2008-03-02 @ 18:51:13
URL: http://johannalinnea.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0