Peter Rabbit.

Visst vore det fantastiskt med en värld där kamomillte är den bästa medicinen.
Och där det är självklart att djuren har kläder på sig. Små ljusblåa kappor, spetskantade förkläden och små små tofflor.
Där kvällsmaten består av en hemskt stor skål med blåbär och där den farligaste människan är Mr. Mc Greggory med sin  stora katt som har en stor rosa rosett runt halsen. Där päronträd är de bästa träden eftersom att man kan klättra in i trädgårdar på dem. Och där det hela tiden är helt underbar musik och där de alltid talar riktigt brittisk engelska!

Och den finns!




Jag minns den från att jag var barn.
Jag har tänkt på den flera gånger, men nu slog det mig att jag verkligen måste hitta Beatrix Potters värld igen!
2008-06-06 @ 17:57:35 Om filmer, böcker och sånt. Permalink


Kommentarer
Sagt av: JOHN LENNON

Jag hoppade in i videosarna innan jag läst vad du skrev, och jag tänkte "Gud vad härliga kläder dem har! Gud vilken härlig accent! Gud vilken härlig musik! OCH GUD det är ju musik i bakgrunden, och en sån härlig sådan!"

Exakt vad du skrivit då!

Hur härligt som helst, tack Emma!

2008-06-06 @ 22:40:23
Sagt av: sarah

åh jag älskar också beatrix-potters sagor! jag har helt underbara sagker med motiv från dem här hemma. bla en sparbössa och en mugg

2008-06-09 @ 21:01:21
URL: http://playnomind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0