Borlänge 2008.

Strömstad-Uddevalla-Herrljunga-Örebro-Borlänge-circa 8 timmar

Det hela började bra.
Vi samlades vid perrongen i Strömstad.
Henrik, Daniel, John, Hanna och jag.



Men, eftersom att vi var så upptagna av att prata med varandra missade vi såklart att tåget var inställt och ersatt med buss. En man klev fram till oss och frågade om vi skulle med tåget. Ja sa vi. Jaha sa han, då får ni följa med till ersättningsbussen.

Så vi lastade in våra saker i bussen och sov lite.
På tåget till Herrljunga kunde vi inte hålla oss längre, Hanna fick sin present med 4 kilo godis!
Hon blev glad men inte överraskad, hon visste redan om det eftersom att hon hade sett det på någons blogg.



I Örebro hade vi en timme, där åt vi mat och jag fick reda på att Malin inte skulle till Borlänge. Suck.
Våra packningar är smått charmerande! Jag blev kallad Igor på grund av min ryggsäck som säkert vägde mer än mig (och det är ganska mycket vill jag lova!) och vi skrattade lite smått åt stackars John och hans 5 kolli.

På tåget mellan Örebro och Borlänge fick vi inte någon sittplats. Vi fick stå/sitta i trappan. Inte nice! En mamma med barnvagn förbannade sig själv för att hon hade valt att resa just den här dagen "jag borde ju ha vetat att det var festival! Jaha ungdomar, när ska ni åka hem då? Så att inte jag åker samtidigt"



Vi träffade Jack Black på tåget!
Eller iallafall hans svenska motsvarighet! Han var verkligen jättelik! Både till utseendet och till sättet.

Vi landade i Borlänge tillsammans med resten av festivalbesökarna. Det var människor överallt!
Jag kände mig så otroligt naiv när jag såg alla dessa männsikor. Jag visste att det var slutsålt och att det skulle vara runt 22-23 tusen personer, men att det var så många hade jag ingen aning om!
Men Hallå Emma! Det är ca 2 hela Strömstad kommun!
Jag fattar ändå inte.

Vi hade tur. Hamnade relativt långt fram i kön in till Campingområdet.
I runda slängar, runt 2 timmars kö.
Till campingområde nummer 1 ja! Men där fick vi inte plats. Slussad vidare till område nummer 2.

Där fick vi plats! Och vi satte upp vårt Camp. Camp BIG FUCK! Haha!


Vår Diet!




Ge mig inte en macka med mjukost på!

Här gjorde de goda hamburgare!




Daniels tält stod innuti mitt tält... Eller halft innuti... Myys! ^^



Foto med the Hives för TUSAN!
Jag och Hanna har kramat Howli'n Pelle! Och jag är hemligt kär i Chris Dangerous!

Sen gick vi på deras spelning! Ohooo! jag blev klämd! Det var inte så behagligt är längst fram, men det var oerhört kul!



Timo!



Himlen över Timo!


Caesar's. Vi gick efter tre låtar, men har hört i eftertid att spelningen var SÅ bra. Inte mycket att göra åt nu.



Mando Diao!
Så nu har jag sett dem också.



The Wombats!
Den här bilden berättar allt om dem!
Roligaste spelnigen den dagen! Oj oj oj vad vi dansade och skrek!



In Falmes fyrverkerier.



- Vad gör john?
- Vet inte. Men han sa att han kommer snart...



Vänner från Badrockarna kom och hälsade på. Vi diskuterade Sunset Beach, Barnprogram, godis och en massa annat trams. Så himla härligt!



Efter det här tog min kamera sina sista krafter och sa Byt Batteri.
Jag önskar mig ett till batteri...

Foton från spelningarna;

The Hellacopters
Billie the Vision and the Dancers
The Lance
Jive
Film on Four
Håkan Hellström


finns på Rockfoto.nu

Vi i vårat tält måste ha varit de som sov mest. vi sov ca 5 timmar. De andra sov inte nått. Speciellt inte våra grannar. Men det var roliga ^^ De spelade en massa gammal nittiotals pop i stil med Britney Spears, Vengaboys och Shannaia Twain.
Det roliga med att bo i tält och gå på bajamajor är att minsta lilla facilitet framstår som lyx!
Hanna och jag struntade i att duscha, vi nöjde oss med att tvätta ansiktet och under armarna, målade i eyelinern och sprayade i lite mer hårspray. Tänk att så lite kan göra så mycket! Vi kände oss som ställets frächaste tjejer! Haha!

Lördagen avslutades med Håkan.
Och han gjorde mig så ledsen. Och så glad! Men mest ledsen.
Jag har aldrig sjungit, hoppat, dansat, skrikit, älskat, hatat och gråtit så mycket på en Håkan konsert förut. Aldrig.
Jag hade förväntat mig ett tillstånd av otrolig eufori efter spelningen, men det fanns... inget. Jag var helt tom.
Väldigt obehagligt.

På vägen hem på söndagen gjorde jag och Daniel en ryggsäcksdans (den kommer att visas på studentfester hoppas jag) och den höll på att sluta i tragedi! Jag och mitt klumpiga pack höll på att trampa på Henriks LP Black and White album. Jag hade tur och trampade bara på sidan.

På tåget lyckades jag ladda min kamera igen. Det är ganska ironiskt att jag nästan bara har bilder från tågresorna. Men men, bättre än inget...



John skrev en låt i Örebro. Den var väldigt söt tycker jag.



Det fanns såklatr inga platser på tåget mellan Örebro och Herrljunga, så vi satt i barnvagnen. Det är inte Okej att SJ säljer biljetter fast de inte har platser som vi kan sitta på, men det var ganska okej borta hos barnen.



Igor och Iggy! Haha!

Sista delresan.
John och Henrik bryter arm.
Det var otroligt roligt!

Älskade vänner!



Sedan var resan bort från verkligheten slut.
För festival i Borlänge är inte alls som vardagen. Inte alls.
Det var väldigt, väldigt roligt och jag längtar tills vi kan göra om det!
2008-07-03 @ 12:10:41 Om äventyr. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John!

Yey! Du tyckte om min låt!!



Jag tycker om första bilden, den är mycket festival trip över!

Och det var jättekul! Det är verkligen något speciellt med festivaldagar...Jag har aldrig upplevt våra dygn på ett sådant sätt.

Fint!

2008-07-03 @ 16:28:01
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Sagt av: Malin

aaaalltid mjukost och mackor som mat , PELLEPELLEPELLE , mando , john på gräset , sunsetbeach , håkan ..



jag önskar mer än allt att vi hade kunnat vara där tillsammans emma !



( + PELLE )

haha

2008-07-04 @ 12:26:02

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0