Peter Pan!

Peter Pan 1953

Peter Pan!
Jag såg filmen på Tv här om kvällen, jag har inte sett den sen jag var 7 år tror jag.
Men den är ju så bra!
Karaktärerna, färgerna, miljöerna, sångerna och musiken!
Allt är så snyggt!
Åh vad jag älskar Disney Klassiker!
Det roligaste med att se barnfilmer är att se allt som man missade när man var barn, eftersom att man inte visste så mycket då, man såg liksom inte allt. Nu ser man nästan lite FÖR mycket. Jag menar se bara på karaktärerna!

Kapten Krook

Kapten Krook: En stenhård sjörövare som kölhalar sin besättning och har en egen liten klumpig nisse som springer alla ärenden åt sig. Han röker cigarr med cigarrhållare med plats åt inte mindre än två cigarrer. Han drar sig inte för att använda sig av utpressning och hans kanoner skjuter perfekt runda hål i molnen. MEN! Han är hysteriskt rädd för en tickande krokodil eftersom att den en gång ätit upp hans vänstra hand. Därför har han nu en krok istället. Det är också därför han heter Kapten Krook. Undrar vad han hette innan olyckan.

Krokodilen

Och Tingeling, en svartsjuk liten älva! Som tillochmed går in för att skada Lena! Men alla i biosalongerna älskar henne ändå, för hon är ju så söt! Och så blir hon ju tillfångatagen av Kapten Krook!

Tingeling

Och lilla Lena, mammafiguren som ska läsa sagor för Vildpojkarna. Men det man älskar mest med Lena är ju att hon heter Wendy Moria Angela Darlig i den engelska versionen! U-N-D-E-R-B-A-R-T-!
Tingeling är svartsjuk för att hon inte får ha Peter för sig själv. Något någon känner igen? Hon delar ju honom ändå med Sjöjungfrurna som också blir förbannade när Lena kommer dit för att hälsa på.
HJÄLP FLICKOR! Man skäms ju!

Vildpojkarna

Man måste ju bara älska att de har på sig dräkter!

Wendyshadow

Och gott folk! Glöm inte! Det enda som behövs för att flyga är lite älvstoft och att man tänker på något riktigt bra! Något som verkligen gör en glad!

Flyga!

.. lite som att drömma.. och drömma sig bort... drömma tills det drömda är sanning...
2008-01-29 @ 19:16:26 Om filmer, böcker och sånt. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John-John

Bloggen blev lika bra som jag hoppades! Om inte bästa! assnyggt! Det är ju snyggt med dem Pete Pan bilderna! Det är liksom en snygg film ju! Och Lenas Engelska namn var ju bara totalt otroligt underbart! ASBRA Inlägg!!! Visste att du inte skulle svika!

2008-01-29 @ 19:21:04
Sagt av: Miriam

De måste vara en av de bästa filmerna.

Krokodilen är ju en klassiker " Tick Tack "
Kapten Krok :" SMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDE!"
Haha.

2008-01-30 @ 20:36:57
URL: http://miriamgelotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0