Hon bara ler!


Ljuset bara slog emot mig där jag satt på bussen!
Jag blundade, men så kände jag att det värmde på min kind.
Jag öppnade ögonen och

PANG!
SOLEN SKEN PÅ MIG FRÅN EN KLARBLÅ HIMMEL!!!

Vad är oddsen?
Hela förmiddagen hade det varit dimmigt och molnigt.
Och så lyssnade jag på "You Are The Light" och solen bara lyste!

image65

När jag klev av bussen skuttade jag hela vägen hem och bompade med Jens i hans refräng.
Väl hemma bytte jag om och kastade mig ut i stallet för att ta itu med mockningen, hur lätt som helst!

Elmer var lerig, men vad gjorde det när solen sken in genom stalldörren för att bara lysa upp allt damm, och värma mina kinder.

Ute på tur var det Elmer som drog med mig på äventyr, han hoppade hit och dit och skenade iväg med mig.
Man känner mjölksyran i låren men man bryr sig inte.
Man känner svettdropparna på ryggen, men man bryr sig inte.
Man känner farttårarna på kinderna, men man bryr sig inte.
Allt man bryr sig om är att vara där, just nu!

Roligaste uteritten på länge!

image66

image68

image67

Mighty var duktig på träningen och kommer säkert att bli något en vacker dag.
När vi kom hem var det mörkt och halvmånen sken över Husebo.

image69
2008-02-13 @ 21:18:45 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John-John

Vilken uteritt! Det är ju helt makabert! Som en skogscowboy!

Man kan göra vad som helst om solen kommer fram! Bara den lyser in dit som man ska göra jobbet!

2008-02-13 @ 21:24:04
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0