Ännu en flytt.

När jag var 16 år gammal flyttade jag.
Jag hade en massa drömmar som skulle uppfyllas och ett halvt liv att ta igen.
Flytten skulle hjälpa mig att bli den jag ville vara - jag kunde ju bli vem som helst!
Det var ungefär så jag såg på det.

Naivt kan jag tycka nu, och det var det ju också.
Jag blev ingen ny person, jag var precis samma. Men jag samlade på mig erfarenheter. Lärde mig saker om mig själv.

Nu ska jag flytta igen.
Men den här gången har jag helt andra förutsättningar. Och den här gången är det på riktigt.
Jag kommer förmodligen aldrig flytta tillbaka till det här rummet. Till det här köket. Till det här huset. Till den här gården.

Antagligen kommer jag vara här ganska ofta, och kanske kommer jag uppskatta det ännu mer.
Och det finns ju en massa saker som jag kommer sakna...


Men det är väl ännu ett steg i livet - det här med att flytta hemmifrån.



Och när man städar hittar man biland rikitgt roliga saker, som det här tillexempel.



Jag måste ha varit en oerhört klok och en ganska så poetisk femåring.
2009-02-15 @ 18:41:55 Om mig. Permalink


Kommentarer
Sagt av: Annie

Haha. Så sött.(Dikten beskriver på ett ungefär mina känslor för choklad... hm)

2009-02-15 @ 21:01:06
URL: http://anniehalje.devote.se
Sagt av: Victoria Såklart!

haha jösses vilken klockren dikt, Emma!

2009-02-15 @ 21:59:10
URL: http://pearlsofglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0