Under en fjärils skugga.

Idag dansade jag hem.

Vi slutade vid lunch och inte så många var gladare än jag.
Precis när jag stiger av bussen ute vid min landsväg slår doften av sommar emot mig och ipoden drar igång Kom Igen Lena!

Då kan man inte hålla sig!
Så jag dansade hemmåt med jackan i handen, håret slängande och doften av gräs, jord och friskhet i sinnet.
Och fjärilar!
Jag såg minst fem fjärilar!

Gula och bruna.
Jag kunde inte se mig mätt! Jag fullkomligt älskar fjärilar!

Det är lite kul, för jag tänkte på det i morse på väg till bussen "jag längtar verkligen tills jag ser fjärilarna här!"
Och 4 timmar senare så var de där!

Fria och flygande.
Aprilsolen sken så det blev små skuggor av dem. Skuggor på grusvägen.

image260
2008-04-03 @ 19:40:30 Om saker jag gillar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John-John Kennedy

Under en fjärils skugga.

Vilken fin titel! Och att du sett fjärilar! Totalt lyx ju!
Så kul!

2008-04-03 @ 21:45:11
Sagt av: Maluun

jag såg också fjärillar , jag och trasan var ute och skrittade i eftermiddagsolen och vi såg flera stycken som snurrade omkring oss .

sådant gör en glad

2008-04-04 @ 10:54:06

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0