Elmer.

I morgon är det ett år sedan min bästa vän blev dödligt sjuk.
Det var bland det absolut värsta jag har varit med om.
Jag har nog aldrig kännt mig så vilsen och så handlingsförlamad.

Därför vill jag tacka alla på Stora Wäsby!
Alla som var så snälla och omänksamma, skickade sms och hjälpte mig. Körde mig till SLU-kliniken, ringde veterinärer och gjorde så att Elmer överlevde trots allt.
Och såklart tack till alla duktiga och trevliga veterinärer på SLU.

Ett år har gått fort.
Jag trodde inte jag skulle rida igen, jag trodde inte jag skulle orka eller vilja. Men i och med att han överlevde gav det mig en sporre att fortsätta. Och fortsatt har jag gjort!
Både med Elmer och med andra hästar.

image293
Elmer våren 2007.


image294
Elmer våren 2008.


2008 ska bli vårat år! Så som 2007 var tänkt att bli.
2008-04-16 @ 21:18:33 Om hästar. Permalink


Kommentarer
Sagt av: John!

Det är verkligen en stark historia. Dödligt sjuk och en ganska (Jag kan INTE vad som är vanligt för häståldrar) gammal häst, och nu springer ni runt och kvalar och vinner och allt möjligt! SÄLJ MANUSET TILL ROBIN SÅ GÖR HAN EN SPLATTERFILM PÅ DET!

2008-04-16 @ 22:25:11
Sagt av: Anonym

det var hemskt , men det slutade så bra ! :)

2008-04-17 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Du:
Kom ihåg mig?

(bry dig inte om det här fältet):

Hitta till dig:

Från dig till mig:

Trackback
RSS 2.0